lördag 8 maj 2010

Body Pump

Har i många år haft svårt för träningslokaler. Ofta fått falshbacks. Känt mig illa. Liten och rädd. Viljan att fly. Säga nej. Allt på en gång.
Idag blev det så.

Jag var med min pojkvän på ett träningscenter för att köra ett body pump pass. Redan innan passet hade börjat kände jag obehag. Trots att jag innerligt vill och försöker slå bort allt, jag vill ju träna, så kommer allt över mig. Tårarna kommer. Jag vill fly. Jag vill ut. Jag går ut. Ut ur lokalen. Ut i kylan. Gråten kommer.

Samlar mig. Går in igen. Men denna gången sätter jag mig på en roddmaskin.

Jag skakar. Passet är inte slut ännu.

När passet är slut går jag in och lägger undan mina saker. Vi går bort mot frukosten som står serverad. Min kille berättar att han skakar, hans muskler är slut. Han har kört hårt.

Jag är helt slut. Jag skakar. Men jag har inte kört hårt.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Hittade din blogg på överlevare, jag har själv varit utsatt för övergrepp av mitt x plus män ha sålde mig till. Jag bloggar med om detta, mitthopp.blogspot.com
    Idag skrev jag om försvarsmekanismer, du känner nog igen dig en del.

    Sköt om dig värdefulla du, jag tittar in igen. Alltid "skönt" att känna att man inte är ensam och känna igen sig i andras tankar.

    Kram Paulina

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Ja, det är verkligen skönt att både få allt ur sig, och att få veta att jag inte är ensam med både känslor och erfarenhet.

    Ta hand om dig!
    Kram

    SvaraRadera